FA 390 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Modada Marka İletişimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FA 390
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Modada marka iletişimi kavramını içerdiği tüm yönleriyle ele alıp, farklı mecralarda uygulanışını inceleyip analiz ederek, öğrencilere moda dünyasının bu alanında yönlendirici eğilimler kazandırabilmek.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Global moda dünyasında marka iletişiminin yerini ve önemini analiz edebileceklerdir.
  • Moda reklamcılığını tüm yönleri ile analiz edebileceklerdir.
  • Modanın giysilerden aksesuarlara kadar içinde barındırdığı tüm öğelerin farklı mecralardaki yaratıcı reklam çalışmalarını detaylı bir şekilde inceleyebileceklerdir.
  • Reklam Kampanyalarını analiz ederek markaların kampanya yaratım süreci hakkında bilgi sahibi olacaklardır
  • Moda markalarının iletişim stillerini kendi yaratıcı fikirleri ile projelendirerek yorumlayabileceklerdir.
Tanımı Bu derste öğrenciler modada marka iletişiminin içerdiği temel kavramlarla tanıştırılacaklardır. Global moda pazarındaki büyük markaların iletişim stillerini analiz ederek bu konudaki farklı anlayışları tespit edeceklerdir. Dergi, web sitesi ve benzeri mecralar aracılığı ile eski ve güncel moda reklam kampanyalarını inceleyerek dünden bugüne moda reklamcılığı alanında yapılan yaratıcı proje ve kampanyalar hakkında genel bir bilgi sahibi olabileceklerdir.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersle ilgili genel bilgiler / Global Marka İletişimine Giriş Tony Yeshin, Advertising, Thomson Learning, 2006. Michael R. Solomon, Nancy J. Rabolt, Consumer Behavior, Prentice Hall, 2004. David A. Aaker, Damien McLoughlin, Strategic Market Management: European Edition, John Wiley&Sons Ltd, 2007. David Ogilvy, Ogilvy On Advertising, Prion, republished, 2007. John Egan, Marketing Communications, 2007 Marieke de Mooij, Global Marketing and Advertising 4th edition, 2010
2 Markalaşmanın önemi, Moda Markaları Tony Yeshin, Advertising, Thomson Learning, 2006. Michael R. Solomon, Nancy J. Rabolt, Consumer Behavior, Prentice Hall, 2004. David A. Aaker, Damien McLoughlin, Strategic Market Management: European Edition, John Wiley&Sons Ltd, 2007. David Ogilvy, Ogilvy On Advertising, Prion, republished, 2007. John Egan, Marketing Communications, 2007 Marieke de Mooij, Global Marketing and Advertising 4th edition, 2010
3 Modada Marka İletişimi, Moda pazarlaması ve reklamcılığına giriş Tony Yeshin, Advertising, Thomson Learning, 2006. Michael R. Solomon, Nancy J. Rabolt, Consumer Behavior, Prentice Hall, 2004. David A. Aaker, Damien McLoughlin, Strategic Market Management: European Edition, John Wiley&Sons Ltd, 2007. David Ogilvy, Ogilvy On Advertising, Prion, republished, 2007. Kerry Taylor, Vintage Fashion&Couture from Poiret to McQueen, Mitchell Beazley, 2013. Fashion Magazines; Vogue, Glamour, Instyle, Elle (Turkish&Global Editions) Digital Editions of Fashion Magazines; www.vogue.com.tr,www.vogue.com, www.elle.com.tr,www.elle.com, www.glamourmagazine.co.uk, www.glamour.com BOF: www.businessoffashion.com
4 Moda Reklamcılığı & Medyada moda iletişimi Tony Yeshin, Advertising, Thomson Learning, 2006. Michael R. Solomon, Nancy J. Rabolt, Consumer Behavior, Prentice Hall, 2004. David A. Aaker, Damien McLoughlin, Strategic Market Management: European Edition, John Wiley&Sons Ltd, 2007. David Ogilvy, Ogilvy On Advertising, Prion, republished, 2007. Kerry Taylor, Vintage Fashion&Couture from Poiret to McQueen, Mitchell Beazley, 2013. Fashion Magazines; Vogue, Glamour, Instyle, Elle (Turkish&Global Editions) Digital Editions of Fashion Magazines; www.vogue.com.tr,www.vogue.com, www.elle.com.tr,www.elle.com, www.glamourmagazine.co.uk, www.glamour.com BOF: www.businessoffashion.com
5 Moda iletişiminin dijitalleşmesi Tony Yeshin, Advertising, Thomson Learning, 2006. Michael R. Solomon, Nancy J. Rabolt, Consumer Behavior, Prentice Hall, 2004. David A. Aaker, Damien McLoughlin, Strategic Market Management: European Edition, John Wiley&Sons Ltd, 2007. David Ogilvy, Ogilvy On Advertising, Prion, republished, 2007. Kerry Taylor, Vintage Fashion&Couture from Poiret to McQueen, Mitchell Beazley, 2013. Fashion Magazines; Vogue, Glamour, Instyle, Elle (Turkish&Global Editions) Digital Editions of Fashion Magazines; www.vogue.com.tr,www.vogue.com, www.elle.com.tr,www.elle.com, www.glamourmagazine.co.uk, www.glamour.com BOF: www.businessoffashion.com
6 Moda iletişiminin dijitalleşmesi- Influencer Marketing Tony Yeshin, Advertising, Thomson Learning, 2006. Michael R. Solomon, Nancy J. Rabolt, Consumer Behavior, Prentice Hall, 2004. David A. Aaker, Damien McLoughlin, Strategic Market Management: European Edition, John Wiley&Sons Ltd, 2007. David Ogilvy, Ogilvy On Advertising, Prion, republished, 2007. Kerry Taylor, Vintage Fashion&Couture from Poiret to McQueen, Mitchell Beazley, 2013. Fashion Magazines; Vogue, Glamour, Instyle, Elle (Turkish&Global Editions) Digital Editions of Fashion Magazines; www.vogue.com.tr,www.vogue.com, www.elle.com.tr,www.elle.com, www.glamourmagazine.co.uk, www.glamour.com BOF: www.businessoffashion.com
7 Ara dönem proje sunumları Sunumlar
8 Moda ve Eğlence Sektörü & Moda Reklamcılığında ünlü kullanımı tekniği Tony Yeshin, Advertising, Thomson Learning, 2006. Michael R. Solomon, Nancy J. Rabolt, Consumer Behavior, Prentice Hall, 2004. David A. Aaker, Damien McLoughlin, Strategic Market Management: European Edition, John Wiley&Sons Ltd, 2007. David Ogilvy, Ogilvy On Advertising, Prion, republished, 2007. Kerry Taylor, Vintage Fashion&Couture from Poiret to McQueen, Mitchell Beazley, 2013. Fashion Magazines; Vogue, Glamour, Instyle, Elle (Turkish&Global Editions) Digital Editions of Fashion Magazines; www.vogue.com.tr,www.vogue.com, www.elle.com.tr,www.elle.com, www.glamourmagazine.co.uk, www.glamour.com BOF: www.businessoffashion.com
9 Uluslararası Moda Pazarlama İletişimi Tony Yeshin, Advertising, Thomson Learning, 2006 David A. Aaker, Damien McLoughlin, Strategic Market Management: European Edition, John Wiley&Sons Ltd, 2007. John Egan, Marketing Communications, 2007 Marieke de Mooij, Global Marketing and Advertising 4th edition, 2010 Fashion Magazines; Vogue, Glamour, Instyle, Elle (Turkish&Global Editions) Digital Editions of Fashion Magazines www.vogue.com.tr,www.vogue.com, www.elle.com.tr,www.elle.com, www.glamourmagazine.co.uk, www.glamour.com BOF: www.businessoffashion.com
10 Yaratıcı Moda Projeleri / Moda İletişimi ve Halkla İlişkiler Tony Yeshin, Advertising, Thomson Learning, 2006. Michael R. Solomon, Nancy J. Rabolt, Consumer Behavior, Prentice Hall, 2004. David A. Aaker, Damien McLoughlin, Strategic Market Management: European Edition, John Wiley&Sons Ltd, 2007. David Ogilvy, Ogilvy On Advertising, Prion, republished, 2007. Kerry Taylor, Vintage Fashion&Couture from Poiret to McQueen, Mitchell Beazley, 2013. Fashion Magazines; Vogue, Glamour, Instyle, Elle (Turkish&Global Editions) Digital Editions of Fashion Magazines; www.vogue.com.tr,www.vogue.com, www.elle.com.tr,www.elle.com, www.glamourmagazine.co.uk, www.glamour.com BOF: www.businessoffashion.com
11 Moda Trend Öngörüleri Tony Yeshin, Advertising, Thomson Learning, 2006. Michael R. Solomon, Nancy J. Rabolt, Consumer Behavior, Prentice Hall, 2004. David A. Aaker, Damien McLoughlin, Strategic Market Management: European Edition, John Wiley&Sons Ltd, 2007. David Ogilvy, Ogilvy On Advertising, Prion, republished, 2007. Kerry Taylor, Vintage Fashion&Couture from Poiret to McQueen, Mitchell Beazley, 2013. Fashion Magazines; Vogue, Glamour, Instyle, Elle (Turkish&Global Editions) Digital Editions of Fashion Magazines; www.vogue.com.tr,www.vogue.com, www.elle.com.tr,www.elle.com, www.glamourmagazine.co.uk, www.glamour.com BOF: www.businessoffashion.com
12 Deneyimsel Pazarlama ve Moda Tony Yeshin, Advertising, Thomson Learning, 2006. Michael R. Solomon, Nancy J. Rabolt, Consumer Behavior, Prentice Hall, 2004. David A. Aaker, Damien McLoughlin, Strategic Market Management: European Edition, John Wiley&Sons Ltd, 2007. David Ogilvy, Ogilvy On Advertising, Prion, republished, 2007. Kerry Taylor, Vintage Fashion&Couture from Poiret to McQueen, Mitchell Beazley, 2013. Fashion Magazines; Vogue, Glamour, Instyle, Elle (Turkish&Global Editions) Digital Editions of Fashion Magazines; www.vogue.com.tr,www.vogue.com, www.elle.com.tr,www.elle.com, www.glamourmagazine.co.uk, www.glamour.com BOF: www.businessoffashion.com
13 Tasarımcıların moda iletişimi stilleri Digital Editions of Fashion Magazines; www.vogue.com.tr,www.vogue.com, www.elle.com.tr,www.elle.com, www.glamourmagazine.co.uk, www.glamour.com BOF: www.businessoffashion.comt Planning, Discussions and working on final project
14 FİNAL Proje Sunumları/ Dönem değerlendirmesi Sunumlar
15 Dönem değerlendirmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Dersin Kitabı

Dersle ilgili okumalar ve dokümanlar öğretim elemanı taraından öğrencilere verilecektir.

Diğer Kaynaklar

Tony Yeshin, Advertising, Thomson Learning, 2006.   Michael R. Solomon, Nancy J. Rabolt, Consumer Behavior, Prentice Hall, 2004.    David A. Aaker, Damien McLoughlin, Strategic Market Management: European Edition, John Wiley&Sons Ltd, 2007. David Ogilvy, Ogilvy On Advertising, Prion, republished, 2007. Kerry Taylor, Vintage Fashion&Couture from Poiret to McQueen, Mitchell Beazley, 2013. Fashion Magazines; Vogue, Glamour, Instyle, Elle (Turkish&Global Editions),   BOF: www.businessoffashion.com

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
3
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
35
Final Sınavı / Sözlü Sınav
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
6
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
3
1
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
15
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
10
Final / Sözlü Sınav
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek.

X
2

Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak.

X
3

Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek.

X
4

Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş  seviyede kullanmak.

X
5

Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek.

X
6

Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel  konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek.

X
7

Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak.

X
8

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek.

X
9

Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek.

X
10

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek.

X
11

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal  bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve  uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest