FA 421 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Filmlerde Giysiler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FA 421
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin moda ve sinema arasındaki ilişkiyi filmler ve okumalar sayesinde kavramalarını sağlayarak akademik seviyede analiz yapabilmeleri için gerekli beceriyi elde etmelerini sağlamaktır.
Ayrıca bu ders modanın kültürel ve artistik bağlamında ileri seviyede bilgi sağlayacaktır
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sinemanın başlangıcından itibaren gelişimi hakkında genel bilgiye sahip olabileceklerdir.
  • Bütün filmlere analitik bakabileceklerdir.
  • Filmdeki giysilerin anlatım olanaklarını anlayabileceklerdir.
  • Giysi ve karakter arasındaki bağlantıyı anlayabileceklerdir.
  • İkna edici argümanlar geliştirerek filmlerin anlam ve kalitesi hakkındaki yargılarını ifade edebileceklerdir.
  • Sözlü ve yazılı sunum becerileri geliştirebileceklerdir.
Tanımı Derslerde teori ve tarih özet olarak öğretilecektir.İlk dersten itibaren simultane bir biçimde film izleme ve tartışmalar başlayacaktır. Bu, ders boyunca en önemli aktivite olarak kalacaktır. Bu ders temasal olarak ayrılmış 3 bölümden oluşacaktır: a. Moda endüstrisi hakkında olan filmler, b. Filmler, giysi ve kimlik, c. Filmler, giysi ve hikaye anlatıcılığı

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş : Introduction:
2 Tasarımcı ve film endüstrisi "Pret-a-porter" (Robert Altman, 1994) Ödev ile ilgili açıklama Okuma: Bruzzi, chpt. 1, pp. 3-25 Ödeve giriş
3 Kostüm ve karakter: The big Lebowski, Coen brothers, 1997 Okumalar: http://clothesonfilm.com/the-big-lebowski-jeff-bridges-chills-in-a-cowichan-cardigan/9808/ http://clothesonfilm.com/double-feature-review-the-big-lebowski-chris-thoughts/9316/ http://clothesonfilm.com/double-feature-review-the-big-lebowski-kb-thoughts/10994/
4 Okuma konuları Okuma: Bruzzi, ch. 1, 25-34
5 ‘Kostüm ve Karakter: Belle de jour, Luis Bunuel, 1967 Ödev 1 teslim Okumalar: http://clothesonfilm.com/belle-de-jour-sex-and-alienation/4470/ Hand in assignment 2
6 Cinsiyet ve Giysiler: Orlando, Sally Potter, 1992) Okuma: Bruzzi, ch. 7, pp. 173-199
7 Cinsiyet ve giysiler Annie Hall, Woody Allen, 1977 http://www.glamamor.com/2012/10/the-style-essentials-seems-like-old.html Ödev Teslimi
8 Okuma Konuları Okuma: Bruzzi, ch. 3, pp. 67-94
9 ‘Cinsiyet ve giysiler’ Casino, Martin Scorcese, 1995 Okuma: Bruzzi, ch. 3, pp. 67-94
10 Tasarımcı ve film endüstrisi Trop belle pour toi, Bertrand Blier, 1989 Okuma: Bruzzi, ch. 1, 25-34
11 MIDTERM SINAV Hafta 1-0 : Sınıfta gösterilen filmler ve ilgili okumalar
12 Türk Filmi: Selvi boylum, al yazmalım, Atıf Yılmaz, 1977 Oku: TBA Hand in proposal for presentation
13 Türk Filmi: Üç Maymun, Nuri Bilge Ceylan, 2008 Oku: TBA
14 Final Sunumları Ödev 2 teslim (defter)
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Dersin Kitabı
Diğer Kaynaklar Stella Bruzzi, Undressing cinema. Clothing and identity in the movies, London 1997 Blog: www.clothesonfilm.com

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
40
Final Sınavı / Sözlü Sınav
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
8
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
20
Final / Sözlü Sınav
    Toplam
122

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek.

X
2

Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak.

X
3

Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek.

X
4

Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş  seviyede kullanmak.

X
5

Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek.

X
6

Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel  konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek.

X
7

Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak.

X
8

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek.

X
9

Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek.

X
10

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek.

X
11

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal  bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve  uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest