FD 302 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Moda Tasarım Stüdyosu: Koleksiyon III
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FD 302
Bahar
2
6
5
10

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı
Dersin Amacı • Çeşitli kültürel, sanatsal , güncel etkiler doğrultusunda tasarım kavramları geliştirmek ve moda koleksiyonları hazırlamak; deneysel üretim teknikleri ve becerileri yaratıcı giysi varyasyonlarına uygulamak ; sektörel ve endüstriyel beklentiler doğrultusunda moda koleksiyonu hazırlamak ve pazara yönelik ürün geliştirmek .
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bir tema ve etki doğrultusunda deneysel ve yaratıcı moda tasarımları geliştirebilecekler
  • Tasarım araştırma ve kavramlarını belirli bir pazar segmentine yönelik moda tasarımlarına dönüştürebilecekler
  • Sektörel ve endüstriyel bilgiyi pazara yönelik moda koleksiyonu geliştirmek için kullanabilecekler
  • Hazır giyim ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme ve üretim bilgisini belirli bir sektörün beklentileri doğrultusunda uygulama donanımı geliştirebilecekler
  • Koleksiyon tasarımlarını ve giysi üretimlerini profesyonel sunum teknikleri ile aktarabilecekler
Tanımı Öğrenciler kumaş, materyal ve giysi birleştirme tekniği bilgi ve becerilerini trend araştırma ve öngörüsü bilgisi ve eleştirel düşünme yetileri ile birleştirerek moda tasarım koleksiyonu geliştirecektir. Dersin ilk bölümünde kavramsal ve deneysel bir tasarım sürecinde tasarım yapacak ikinci bölümünde ise sektörel işbirliği çerçevesinde koleksiyon tasarımı ve giysi üretimi yapacaklardır.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş- Dersin içeriği +Proje 1’e giriş: “Moda Masalları” “Fairy Tales” ,Viktor& Rolf , 2011, Hardie Grant Books , London, , s: Ptoject .7-133 “Fashion at the Edge” by Caroline Evans , 2003, Yale University Press, s.65-80;180-190
2 Anlatı ve Kavram: Proje1 : “Moda Masalları ”: Okuma + Araştırma , Film izleme ; Dries + House of Z “Fairy Tales” ,Viktor& Rolf , 2011, Hardie Grant Books , London, , s.7-133., “Research and Design” , Simon Seivewright,2007, AVA publishing, s.36-81
3 Etkiler: Anlatı ve Kavram : Stüdyo Kritiği 1 + Tasarım Taslakları ve Koleksiyon çizimleri : Proje1 : “Moda Masalları” “Fairy Tales” ,Viktor& Rolf , 2011, Hardie Grant Books , London, , s.7-133., “Young Fashion Designers”, Marta Hidalgo, 2007, Taschen, s.14-191
4 Tasarım ve Ürün Geliştirme: Proje1 : “Moda Masalları” : Tasarım Seçimi + Strüktür ve Kalıp Geliştirme (Tasarımcı ile Atölye ) “Research and Design” ,Simon Seivewright,2007, AVA publishing, s.104-115., Pattern Magic 1,2,3 by Tomoko Namamichi, 2010, s. 18-46.,13-98., 22-90
5 Tasarım ve Giysi Konstrüksiyonu: Proje1 : “Moda Masalları” : Strüktür ve Kalıp Geliştirme+ Kumaş Seçimi (Tasarımcı ile Atölye + Stüdyo Kritiği 2) Pattern Magic 1,2,3 by Tomoko Namamichi, 2010, s. 18-46.,13-98., 22-90
6 Giysi Bitirme + Kumaş Manipülasyonu : Proje1 : “Moda Masalları”: Dikim ve Detaylandırma “Research and Design” ,Simon Seivewright,2007, AVA publishing, s.104-130
7 Tasarım Sunum ve İletişimi : Proje 1” “Moda Masalları” : Fotoğraf Çekimi ve Stilizasyon +Jüri ”Styling” ,Jacqueline Mc Assey, Clare Buckley, 2011, AVA pub.,s.112-149
8 Proje 2’ye giriş : “Denim Projesi ” : Sektörel Araştırma Teknik Gezi + Firma Sunumu
9 Proje 2: “Denim Projesi ” : Denim üretim + Kumaş + Tasarım ve Trend Araştırma +Pazar Tanımları +Stüdyo Kritiği 3 (Tasarımcı ile Buluşma ) “Blue Masters: Innovation in Denim “ by Fabiana Giacometti ,Menabo Group, s.139-147
10 Tasarım ve Koleksiyon Planlama: Proje 2:”Denim Projesi” + Koleksiyon tasarımı + Taslaklar “Blue Masters: Innovation in Denim “ by Fabiana Giacometti ,Menabo Group, s.20-50., “Developing a Fashion Collection” , Elinor Renfrew, Colin Renfrew,2016, Fairchild books ,s.110-120
11 Tasarım ve Ürün Geliştirme : Project 2: “Denim Projesi” : Teknik Çizim , İllüstrasyon , Detaylar + Kalıp Denemeleri + Teknik Gezi 2+ Stüdyo Kritiği 4 “Denim: Fashion Frontier” by Emma Mc Clenton , Fred Dennis , FIT,2016, s.50-120
12 Kalıp Tasarımları ve Dikim: Proje 2: “ Denim Projesi “ + Numune dikimi + Üretim +Teknik gezi 3 “Denim Style” by Horst A Frederichs, 2014, Prestel ., s. 50-120., “Denim : From Cowboys to Catwalk” by Graham Nash .,Aurum Press, 2002, s. S.60-90
13 Üretim + Detaylandırma + Yıkama :Proje 2 : “Denim Projesi “ +Teknik Gezi 4 + Stüdyo Kritiği 5 “Denim by Design “ by Barb Chauncey, 2008,Krause Publications, s. 40-60.,” Denim Finishes” by Rishab Manocha , 2015, Create Space Independent Publishing Platform ,s. 20-55
14 Tasarım Sunum ve İletişimi1 : Proje 2: ” “Denim Projesi ” : Fotoğraf Çekimi ”Styling” by Jacqueline Mc Assey, Clare Buckley, 2011, AVA pub.s.90-130
15 Tasarım Sunum ve İletişimi2 : Proje 2” “Denim Projesi ” : Lookbook + Portfolyo Fashion Promotion by Gwent Moore, AVA Publishing ,2012, s.70-95
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi

 

Dersin Kitabı

The House of Viktor & Rolf  by Caroline Evans and Susanna Frankel , Merell Publishers , 2008

Viktor and Rolf : Fashion Artists , National Gallery of Victoria , 2017

“Research and Design” by Simon Seivewright,2007, AVA publishing

“ Pattern  Magic” by Tomoko Nakamichi, 2010, Laurence King 

“Blue Masters: Innovation in Denim “ by Fabiana Giacometti ,Menabo Group,

“Denim: Fashion Frontier” by Emma Mc Clenton , Fred Dennis  , FIT,

Denim Style” by  Horst A Frederichs, 2014, Prestel .,

From Cowboys to Catwalk” by Graham Nash .,Aurum Press

“Denim by Design “ by Barb Chauncey, 2008,Krause Publications

Denim Finishes” by Rishab Manocha , 2015, Create Space Independent Publishing Platform

”Styling” by Jacqueline Mc Assey, Clare Buckley, 2011, AVA pub

 “Developing a Fashion Collection” by Elinor Renfrew, Colin Renfrew,2016, Fairchild books

Diğer Kaynaklar

“Fashion at the Edge” by Caroline Evans , 2003, Yale University Press; “Fashion Today” by Colin Mc Dowell, 2000, Phaidon

“The Great Fashion Designers” by Brenda Pollan, Roger Tredre,2009, Berg

“Japanese Fashion Designers” by Bonnie English, 2011, Berg

“The Fashion of Architecture” by Bradley Quinn,2003, Berg

“Skin and Bones” by Brooke Hodge, Patricia Mears,2007, Thames and Hudson

“Street Style” by Ted Polhemus,1997,Thames and Hudson

“Hussein Chalayan” by Robert Violette , 2011, Rizzoli

“Issey Miyake” by Mark Holborn, 1995, Taschen

“Alexander Mc Quinn:Savage Beauty” by Andrew Bolton, 2011, MOMA

“Yohji Yamamoto” by Ligaya Salazar, V&A

“Maison Martin Margiela” by Margiela and Jean Paul Gaultier , 2009,Rizzoli

“Rei Kawakubo/ Commes de Garcons” by Andrew Bolton, 2017, MOMA

“Radical Fashion” by Claire Wilcox , 2001, V&A

 

“Couture Graphic: Fashion Graphic Design and the Body” by Jose Teunissen, Hanka van der Voet , 2013, Terra Uitgeverij“

“Technical Drawing For Fashion” by Basia Szkutnika , Laurence King,2010

“Fabric Manipulation: 150 creative sewing techniques” by Ruth Singer, 2013, David & Charles; UK

Draping: The Complete Course” by Karolyn Kiisel ,2013 Laurence King; 

Visual Research Methods in Fashion “by Julia Gaimster, 2011, Berg

Young Fashion Designers” by Marta Hidalgo, 2007, Taschen

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
4
10
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
5
30
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
2
50
Çalıştay
2
10
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
Final Sınavı / Sözlü Sınav
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
13
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
6
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
3
Arazi Çalışması
4
5
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
5
4
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
2
30
Çalıştay
2
16
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
Final / Sözlü Sınav
    Toplam
290

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek.

X
2

Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak.

X
3

Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek.

X
4

Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş  seviyede kullanmak.

X
5

Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek.

X
6

Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel  konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek.

X
7

Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak.

X
8

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek.

X
9

Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek.

X
10

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek.

X
11

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal  bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve  uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest