Dersin Adı |
Tasarımcılar için Pazar Araştırması
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 403
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, moda endüstrisini temel alarak öğrencilere pazarlama, moda pazarlaması, tüketici davranışları ve pazar araştırması konularında genel bilgi vermeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, moda ve tasarım alanında pazarlama kavramına, pazarlama araştırması ve tüketici davranışlarına, moda endüstrisi perspektifinden geniş bir bakış açısı sağlar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtılması | |
2 | Pazarlamaya giriş | McDaniel, Carl jr_ Gates, Roger-Marketing Research Essentials 8th edition-Wiley (2013), Chapter 1 Philip Kotler, Gary Armstrong-Principles of Marketing - Global Edition-Pearson (2015),Chapter 1 |
3 | Moda Pazarlaması | Patricia Mink Rath, Stefani Bay, Richard Petrizzi, Penny Gill-The Why of the Buy Consumer Behavior and Fashion Marketing - Fairchild Books (2014), Chapter 2 Consumer Behavior, Marketing, and Fashion: A Working Relationship |
4 | Pazarlama ve Tüketici Davranışları | McDaniel, Carl jr_ Gates, Roger-Marketing Research Essentials 8th edition-Wiley (2013), Chapter 1 |
5 | Moda ve Tasarım Alanlarında Tüketici Davranışları | Patricia Mink Rath, Stefani Bay, Richard Petrizzi, Penny Gill-The Why of the Buy Consumer Behavior and Fashion Marketing - Fairchild Books (2014), Chapter 1 |
6 | Pazar Araştırmasına Giriş | McDaniel, Carl jr_ Gates, Roger-Marketing Research Essentials 8th edition-Wiley (2013), Chapter: Problem Defi nition, Exploratory Research, and the Research Process |
7 | Pazar Araştırma Süreci | McDaniel, Carl jr_ Gates, Roger-Marketing Research Essentials 8th edition-Wiley (2013), Chapter: Problem Defi nition, Exploratory Research, and the Research Process |
8 | Tüketici Davranışlarını Anlamak için Pazar Araştırması | McDaniel, Carl jr_ Gates, Roger-Marketing Research Essentials 8th edition-Wiley (2013) |
9 | Ara Dönem Proje Sunumu | |
10 | Müşteri İçgörüsü Elde Etme | Patricia Mink Rath, Stefani Bay, Richard Petrizzi, Penny Gill-The Why of the Buy Consumer Behavior and Fashion Marketing - Fairchild Books (2014), Chapter 13: How Fashion Consumers Buy |
11 | Müşteri İçgörüsü Elde Etme | Patricia Mink Rath, Stefani Bay, Richard Petrizzi, Penny Gill-The Why of the Buy Consumer Behavior and Fashion Marketing - Fairchild Books (2014), Chapter 13: How Fashion Consumers Buy |
12 | Tüketici Karar Verme Süreci | Patricia Mink Rath, Stefani Bay, Richard Petrizzi, Penny Gill-The Why of the Buy Consumer Behavior and Fashion Marketing - Fairchild Books (2014) Chapter 13: How Fashion Consumers Buy |
13 | Moda ve Tasarımın Global Müşterileri | Patricia Mink Rath, Stefani Bay, Richard Petrizzi, Penny Gill-The Why of the Buy Consumer Behavior and Fashion Marketing - Fairchild Books (2014), Chapter 14: Global consumers of fashion and design |
14 | Final Proje Sunumu | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | McDaniel, Carl jr_ Gates, Roger-Marketing Research Essentials 8th edition-Wiley (2013) ISBN: 978-1-118-24932-1 Patricia Mink Rath, Stefani Bay, Richard Petrizzi, Penny Gill-The Why of the Buy Consumer Behavior and Fashion Marketing - Fairchild Books (2014) ISBN: 978-1-60901-898-6 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Philip Kotler, Gary Armstrong-Principles of Marketing - Global Edition-Pearson (2015) ISBN: 13: 978-1-292-09248-5 Consumer Behavior and Fashion Marketing - Fairchild Books (2014) ISBN: 13: 978-1-60649-904-7 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 |
100 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
2
|
|
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Ödev |
1
|
20
|
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje |
1
|
23
|
|
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar |
1
|
23
|
|
Final Sınavı | |||
Toplam |
150
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. |
|||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. |
|||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. |
X | ||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. |
X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. |
X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. |
X | ||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. |
X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
X | ||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest